W STOLICY
Trzy słoneczne dni (24-26.04.2019r.) spędziły klasy 8C i 8D wraz w opiekunami w stolicy naszego kraju. Wcześnie rano, bo o 5.10 wyruszyliśmy w kilkugodzinną podróż autokarem do Warszawy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy miasta z 33 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Następnie krótka wizyta w galerii handlowej „Złote Tarasy”- czas wolny, wypatrywanie vip-ów. Po czym przejechaliśmy autokarem pod Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty. Spacer po Ogrodzie Saskim i przejazd do Królewskich Łazienek. Wrażenie robi secesyjny pomnik Fryderyka Chopina, Teatr na Wyspie, gdzie prym wiodły dumne pawie, spacerujące wokół kamiennych rzeźb. Zachwycaliśmy się fauną i florą parku. Jeszcze sesja zdjęciowa przy Belwederze i pomniku Józefa Piłsudskiego opierającego się oburącz o szablę w pochwie. Pomnik wystawiony jako wyraz wdzięczności za obronę Warszawy w 1920 roku. Drugiego dnia odkrywaliśmy tajniki świata w Centrum Nauki Kopernik. Własnoręcznie przeprowadzaliśmy doświadczenia naukowe, poznaliśmy mechanizm funkcjonowania ludzkiego ciała, angażowaliśmy wszystkie zmysły bez najmniejszych oporów przed pomyłką. Po emocjonującej podróży w świecie nauki udaliśmy się na spacer po ogrodzie znajdującym się na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Odpoczynek wśród zieleni i słoneczna kąpiel pozwoliła na regenerację sił przed wizytą na Stadionie Narodowym. Dla wielu z nas - kibiców i fanów piłki nożnej to ekscytujący punkt wycieczki. Trasa „Piłkarskie emocje” odkryła przed nami tajemnice strefy zawodniczej, centrów medialnych, trybun. Koniec trasy - punkt widokowy z którego, podziwialiśmy wielkość obiektu. Robi wrażenie. Popołudniem przywitaliśmy Zygmunta III Wazę oraz warszawską Syrenkę na Starym Mieście. Podziwialiśmy siedzibę królów polskich – Zamek Królewski. Szykowne i stylowe wnętrza nas zachwyciły. Trzeciego dnia wycieczki, ważne miejsce – Muzeum Powstania Warszawskiego. Ekspozycja muzealna oddziałuje obrazem, światłem i dźwiękiem. Aranżacja wnętrza i wykorzystanie efektów multimedialnych przybliżają powstańczą rzeczywistość. Obejrzeliśmy polski krótkometrażowy film animowany „Miasto ruin”. Przedstawia zburzoną i wyludnioną Warszawę z perspektywy lotu wiosną 1945. Obraz był reklamowany w mediach jako pierwsza na świecie cyfrowa rekonstrukcja zniszczonego miasta. Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości, dumy, że jesteśmy Polakami. Następnie udaliśmy się do gmachu Telewizji Polskiej przy Woronicza 17. Wizyta w studiach telewizyjnych, pomieszczeniach reżyserskich, pracowniach dekoracji pozwoliła zdobyć wiele ciekawych informacji o pracy dziennikarzy. Odwiedziliśmy Muzeum Telewizji, gdzie zgromadzone są przeróżne sprzęty i rekwizyty używane dawniej do nagrywania programów oraz pamiątki z emitowanych dawniej programów i filmów. Krótka sesja zdjęciowa przy „ściance” PNŚ. Naładowani pozytywną energią udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty w restauracji McDonald’s, bo przecież bez tego punktu wyprawy to nie wycieczka. Puszczamy oczko…
Z tego miejsca uczestnicy wycieczki i wychowawczynie klas pani Joanna Michalska i pani Monika Sikorska serdecznie dziękują pani Marcie Kowalczyk za miłe towarzystwo oraz poczucie bezpieczeństwa. Potwierdzamy, że wspólny wyjazd jest najlepszym miejsce na integrację, dostarczając wielu wrażeń, satysfakcji i świetnej zabawy.
To ostatnia już wycieczka szkolna obu klas. To była jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina, a ta na pewno długo pozostanie w naszej pamięci.
materiał nadesłały panie: Joanna Michalska, Monika Sikorska
VI Festiwal Nauki
05 kwietnia 2019r. uczniowie klas ósmych i trzecich gimnazjalnych pod opieką pani Moniki Sikorskiej uczestniczyli w VI Festiwalu Nauki zorganizowanym przez I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Stargardzie. W spotkaniu brali udział przedstawiciele-wykładowcy licznych uczelni m.in. Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Uniwersytetu Szczecińskiego, Zachodniopomorskiej Szkoły Przedsiębiorczości w Szczecinie, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie. Przyszłym uczniom „starego ogólniaka” zaoferowano udział w zajęciach i pokazach chemicznych prowadzonych przez wykładowców ww. uczelni, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Festiwal Nauki to możliwość kontaktu w wiedzą wykraczającą poza program szkoły. To również okazja, do zapoznania się z ofertą I LO skierowaną do absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów. Możliwość zwiedzenia szkoły, poznania jej historii i tradycji, szansa by poczuć atmosferę tego miejsca. Był to dzień pełen wrażeń.
materiał nadesłała p. Monika Sikorska
II miejsce uczniów SP nr 2 w Finale Wojewódzkim w Pływaniu Drużynowym Chłopców rocznik 2006-2008
W dniu 3 kwietnia odbył się Finał Wojewódzki w Pływaniu Drużynowym w Szczecinku. Powiat stargardzki reprezentowali w grupie chłopców - uczniowie naszej szkoły. Wcześniej chłopcy (rocznik 2006-2008) zajęli pierwsze miejsce w Mistrzostwach Powiatu w Pływaniu Drużynowym w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej, dzięki czemu awansowali do etapu na szczeblu wojewódzkim. Uczniowie dzielnie reprezentowali naszą szkołę zdobywając drugie miejsce w województwie.
materiał nadesłała p. Elżbieta Moskalewicz
Alternatywne lekcje WF z Fundacją Moniki Pyrek
4 kwietnia 2019r. uczniowie klas VI wzięli udział w „Alternatywnych Lekcjach WF” organizowanych przez Fundację Moniki Pyrek. Zajęcia odbywały się w 50-osobowych grupach. Czas trwania jednej lekcji to 105 minut, poprzedzonych 15 minutowym spotkaniem z Moniką Pyrek.
Podczas lekcji udostępniono około 10 stanowisk interaktywnych. Były to między innymi: stanowisko koszykówki z wykorzystaniem interaktywnego systemu wspomagającego trening rzutowy, piłka nożna i ręczna z systemem mierzącym siłę strzału i rzutu, stanowisko VR z aplikacjami zmagań sportowych w systemie Wirtualnej Rzeczywistości, ścianka wspinaczkowa oraz test sprawnościowy z wykorzystaniem elektronicznego refleksomierza czy przeciąganie liny z wykorzystaniem elektronicznego symulatora.
Celem projektu jest odwrócenie panującej wśród uczniów tendencji do biernego uczestnictwa w sporcie (zainteresowanie nowinkami technologicznymi, gadżetami m.in. smartfonami, grami komputerowymi, urządzeniami mobilnymi) poprzez pokazanie im tradycyjnych form aktywności sportowej, zachęcenie ich do czynnego uprawiania sportu, poprzez wykorzystanie symulatorów będących w oczach uczniów interesującym i atrakcyjnym novum. Pomysłodawcą oraz inicjatorem projektu jest lekkoatletka, medalistka mistrzostw świata i olimpijka – Monika Pyrek oraz prowadzona przez nią Fundacja jej imienia.
materiał nadesłała p. Elżbieta Moskalewicz