baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Marcowe i kwietniowe zajęcia Koła Informatycznego

dla klas IV-V i VI-VIII oraz zajęcia lekcyjne z

wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Roku szkolny 2023/2024

    W miesiącach marcu i kwietniu zajmowaliśmy się projektowaniem i drukowaniem różnych modeli 3D, obsługą i programowaniem robotów SkriBot, a także obsługą CyberPi i podłączonych do mikrokontrolera czujników oraz programowaniem robota JD Humanoid ez-robot.
    W ramach zajęć koła informatycznego i zajęć lekcyjnych informatyki i techniki próbowaliśmy projektować i drukować różne koncepcje połączeń ruchomych, które mogłyby łączyć pozostałe elementy tworzonych przez nas modeli, np. ruchome ramiona, nogi ludzika, robota czy też wyginające się modele jaszczurki, węża itp. W tym celu korzystaliśmy nie tylko z gotowych, dostępnych rozwiązań, ale też tworzyliśmy swoje własne. W ten sposób udało nam się w końcu opracować i wydrukować dwa rodzaje ruchomych połączeń. Jedno z nich – uproszczone połączenie kulowe – umożliwiło nam zbudowanie robota z ruchomymi kończynami i głową. Drugie z połączeń – lekko zmodyfikowane przez nas z gotowego rozwiązania – mogło posłużyć do zbudowania np. giętkiej jaszczurki.
    Uczniowie podczas zajęć lekcyjnych, czy też koła informatycznego mogli również projektować swoje własne modele i je drukować, np. elementy MineCrafta, czy też przenośny i zamykany zestaw do gry w kółko i krzyżyk.
    Dzieci również miały okazję wykonać z użyciem elementów zestawu edukacyjnego CyberPi własną grę platformową, w której sterowanie postacią odbywało się za pomocą przycisków i joysticka wbudowanych w mikrokontroler CyberPi. Do takiego zestawu mogli również dołączać różne czujniki i inne elementy, np. silniczek elektryczny czy czujnik odległości, które odpowiednio reagowały na różne zdarzenia w grze, co czyniło grę jeszcze bardziej ciekawszą i atrakcyjną.
    Pracowaliśmy też z robotami SkriBot, sterując je i programując za pomocą szkolnych tabletów w środowisku SkriApp na edukacyjnych matach. Nasze roboty wykrywały i chwytały przedmioty, przenosząc je w różne miejsca maty, wykrywały i omijały różne przeszkody.
    W użyciu był również nasz szkolny humanoidalny robot JD Humanoid, który programowaliśmy za pomocą środowiska RoboScratch oraz Blockly programu ARC. Nasz robot śledził zadane kolory, rozpoznawał twarz i reagował na określone komendy głosowe, wykonując przypisany do nich kod programu, np. po wydaniu komendy szukał koloru czerwonego idąc do przodu, a kiedy go znalazł, siadał.
    W marcu w naszej szkole miały miejsce Dni Otwarte Szkoły, w których nasi uczniowie z koła informatycznego zaprezentowali zaproszonym gościom szeroki zakres tematyki naszego koła. Były roboty SkriBot, robot humanoidalny JD Humanoid, zstawy CyberPi oraz modelowanie i wydruki 3D. Było ciekawie, zabawnie i atrakcyjnie.
    Podczas zajęć koła informatycznego oraz zajęć lekcyjnych korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf 03 04 2024 zdj1

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7

Zapraszamy do obejrzenia filmu8

MYDEŁKA GLICERYNOWE

    Wiosna w pełni, więc czas na pielęgnację skóry. Najlepiej samodzielnie wykonanymi mydełkami. Te wykonane na bazie gliceryny regenerują skórę, czynią ją miękką i gładką. Gliceryna przyśpiesza również gojenie ran i reguluje proces złuszczania skóry. Unikalne produkty ręcznie wykonane z dodatkiem olejków eterycznych i wyjątkowych aromatów są idealne do relaksacji. Takie cuda tylko w pracowni chemicznej podczas warsztatów koła chemicznego. Młodzi Adepci Chemii obudzili swoją kreatywność i stworzyli swoje małe pachnące dzieła sztuki.
    Podczas zajęć wykorzystano materiały zakupione z programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Zapraszamy do odwiedzania bloga Młodych Adeptów Chemii redagowanego przez uczniów naszej szkoły (https://blog-chemia-sp2stargard.blogspot.com/).

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

mydełka

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

PORCELANOWA OZDOBA

    Masa porcelanowa to niezwykle efektowna i prosta masa plastyczna do tworzenia rozmaitych dekoracji, zawieszek. Wykananie masy jest niezwykle proste i wymaga tylko kilku składników. Przyjemna w dotyku, delikatna i lekka. Przekonali się o tym najmłodsi, uczniowie klasy 2b i 3c. Podczas warsztatów modułu przyrodniczego wykonali ozdoby według własnego pomysłu. Lepienie figurek, wycinanie kształtów z własnej masy to świetna zabawa. Ciekawym pomysłem jest odbijanie w masie liści, gałązek, szyszek. Wyroby wykonane z masy porcelanowej mogą być użyte do udekorowania pokoju, ale sprawdzą się również, jako własnoręcznie stworzony prezent.
    Podczas zajęć wykorzystano materiały zakupione z programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Więcej ciekawych materiałów filmowych z warsztatów przyrodniczych dla klas I-III na blogu Młodych Adeptów Chemii - redagują go uczniowie naszej szkoły (https://blog-chemia-sp2stargard.blogspot.com/).


Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

masa porcelanowa 2024

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

Pisanki

    Uczniowie klasy 2b, w ramach modułu przyrodniczego, zapoznali się z techniką decoupageˈu zwaną „metodą serwetkową”. Zwykłe jajka zamienili w niezwykłe pisanki. Wykorzystując delikatne wzory z papieru i naklejając je stworzyli własne kompozycje. Samodzielnie przygotowane pisanki ożywią świąteczny koszyczek i będą ozdobą wielkanocnego stołu.
    Podczas zajęć wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

pisanki 2024

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

WIOSENNY SLIME

    Slime to glutowata masa, rozpowszechniona jako zabawka dla dzieci. Jest idealna do ugniatania, rozciągania, przekładania z ręki do ręki. Każdy może samodzielnie ją wykonać. Zarówno starsi jak i młodsi uczniów świetnie sobie poradzili z tym zadaniem. Wystarczy połaczyć ze sobą kilka składników. My podczas zajęć wykorzystaliśmy klej PVA (nietoksyczny), piankę do golenia oraz aktywator. Dla lepszego efektu można dodać zapach, brokat, barwnik (nawet fluorescencyjny), inne dodatki wedle uznania. Przednia zabawa sensoryczna, stymulator zmysłu dotyku. Doskonale wspomaga rozwój małej motoryki, kreatywność i odstresowuje.
    „Slimowe” warsztaty przeprowadziła pani Monika Sikorska w ramach projektowych lekcji chemii oraz modułu przyrodniczego dla klas młodszych (2b i 3c).
    Podczas zajęć wykorzystano materiały zakupione z programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Zapraszamy do odwiedzania bloga Młodych Adeptów Chemii redagowanego przez uczniów naszej szkoły:

https://blog-chemia-sp2stargard.blogspot.com/

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

wiosenny slime2024

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu