baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Wyróżnienie

w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym

pt. "Kartka urodzinowa dla Świętego Mikołaja"

     Uczniowie naszej szkoły brali udział w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym pt. "Kartka urodzinowa dla Świętego Mikołaja".
     Uczennica naszej szkoły, Liliana Zakrzewska z kl. IVd, otrzymała wyróżnienie w tym konkursie. Konkurs został zorganizowany przez Gminę Wolin, Parafię Rzymskokatolicką oraz Publiczną Szkołę Podstawową w Wolinie.
     Brały w nim udział dzieci ze wszystkich stron świata, np.: Brazylii, Włoch, Niemiec, Rosji, Norwegii, RPA, Wielkiej Brytanii.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

miedz konkurs plast2020 wyr

miedz konkurs plast2020 d4

miedz konkurs plast2020 d3

miedz konkurs plast2020 d2

miedz konkurs plast2020 d1

 

"Czy na żywo, czy w onlajnie - razem fajnie!" -

Rozstrzygnięcie Konkursu Literackiego

     Trwają Szkolne Dni Integracji – święto niezwykle ważne dla naszej społeczności. Każdego roku obchodzimy je po to, by jeszcze silniej niż na co dzień poczuć więź, która wszystkich nas łączy. „W czasach zarazy” wzajemna życzliwość, akceptacja i przyjaźń zyskują nowe oblicze. Są też wystawione na wielką próbę. Czy umiemy wspierać się on-line? Czy przyjaźnie sprzed pandemii trwają? I w końcu – czy pamiętamy o tych, którzy potrzebują wsparcia?
     Jury Konkursu Literackiego ogłoszonego przed dwoma tygodniami miało okazję przekonać się, że „na Zachodzie bez zmian”. Wiersze i opowiadania, które nadesłało nam jedenaścioro uczniów, pokazały, że integracja ma się całkiem nieźle. W utworach konkursowych pobrzmiewają nuty smutku i tęsknoty za „normalnością”, ale można w nich także znaleźć historie z prawdziwą przyjaźnią w tle. Wspaniale słyszeć, że jesteśmy razem mimo wszystko.
    Ale do rzeczy… Jury w składzie: p. Anna Okolus-Furtak, p. Anna Wróblewska oraz p. Joanna Bochenek zdecydowało, że nagrodzone zostaną prace, w których (prócz walorów literackich) najwyraźniej zaakcentowany został motyw integracji i trwałości wzajemnych relacji. Zatem (uwaga!) Konkurs Literacki zwyciężyły:
                • w kategorii klas IV-VI: Ula Maksymiak z klasy VI b,
                • w kategorii klas VII-VIII: Natalia Dymon z klasy VII c.
     Serdecznie gratulujemy i obiecujemy wręczyć Wam nagrody-niespodzianki, gdy tylko uda nam się szczęśliwie spotkać w murach naszej szkoły.
   Wszystkim uczestnikom Konkursu równie serdecznie dziękujemy, gratulujemy pomysłowości i zachęcamy Was do kolejnych prób literackich.
     Nagrodzone prace publikujemy poniżej.

***

      I jeszcze na koniec…
    Lis w „Małym Księciu” wyraził się jasno: „Jesteś odpowiedzialny za to, co oswoiłeś…”. Warto go posłuchać. Dbajmy o siebie, bądźmy życzliwi i pamiętajmy o tych, którzy potrzebują wsparcia. Czyńmy tak, abyśmy wszyscy powitali się w szkole szczerym uśmiechem. Oby już wkrótce!

 

MOJA KLASA ON-LINE

Cały dzień siedzimy, leżymy…
i w nasze smartfony patrzymy.
Widzimy się tylko na ekranie,
Ale każdy ma na ten temat inne zdanie.
Ja i Zosia chcemy do szkoły chodzić i wszystko wiedzieć.
Natalia woli w domu siedzieć.
Marcel przed kamerką kota dręczy,
Bartek płacze, że wszystko go męczy.
Alan do nas zęby szczerzy,
Janek udaje, że mu na niczym nie zależy.
Lila i Hania ciągle rysują,
w ten sposób czasu nie marnują.
Maja i dwie Oliwie na lekcjach cicho siedzą,
Piotrek i Wojtek na każdy temat coś wiedzą.
Oliwier od zamknięcia szkoły nie widział miasta,
bo w kuchni piecze chleb, bułki i ciasta.
Oskar czeka, aż to wszystko się skończy,
A Gracjan wcale się z nami nie łączy.
Pani Agnieszka i Pani Mariola nam pokazują,
że mimo naszych dziwactw zawsze nas akceptują.

Urszula Maksymiak, kl. VIb

 

Przyjaźń w koronie

Nikt z nas nie był na to przygotowany.
Wirus w koronie zrujnował nasze plany.
Odizolował nas, myśląc, że się poddamy.
Dzięki niemu doceniliśmy to, co mamy.

Teraz nasze życie „w onlajnie” się toczy.
Czasem kogoś wyrzuci, ktoś na Vectrę psioczy.
Czasem dźwięk się zatnie i nie słychać prawie nic,
może jakieś szumy, urwane słowa: …yc…, , …ic…

W kamerach znajome, uśmiechnięte twarze.
Przy słabym Internecie tworzą się miraże.
Spotkania na „micie”, to już nasza codzienność.
Tworzymy radosną, „onlajnową” społeczność.

Przyjaciel siedzi przed ekranem komputera,
napisze wiadomość, wyśle „gifa”, „postera”.
Zaprosi na herbatę, ciastko albo loda.
Z włączoną kamerką – taka jest wygoda!

A przyjaźń przetrwa złośliwego wirusa,
bo jest dobrym sposobem na tego zgrywusa.
Przyjaciele zawsze podadzą pomocną dłoń,
czy na żywo, czy też przemierzając łączy toń.

Natalia Dymon, klasa VII c

 

KONKURS ŚWIETLICOWY

PT. "NAJFAJNIEJSZY LIST DO ŚW. MIKOŁAJA"

      Zapraszamy wszystkie dzieci do wzięcia udziału w konkursie na „Najfajniejszy list do św. Mikołaja”. Każdego roku o tej porze wszystkie poczty na świecie zasypywane są listami. Autorami większości z nich są dzieci, a adresat jest tylko jeden – św. Mikołaj.

      Zapraszamy dzieci bez limitu wiekowego. Młodszym dzieciom w napisaniu listu mogą pomóc rodzice, rodzeństwo. Liczy się pomysł i fajna wspólna zabawa. Spróbujecie, aby Wasze listy zawierały coś wyjątkowego. Listy należy nadsyłać pocztą e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie 1-14 grudnia 2020r. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniach 16-17 grudnia 2020r, w wiadomości zwrotnej.

      Konkurs przygotowały panie: Małgorzata Czuryło i Agata Zdanowska.

PROJEKT EDUKACYJNY

"MATEMATYKA - WSTĘP DO KARIERY WYNALAZCY"

 

W październiku nasza szkoła we współpracy z Politechniką Warszawską - Wydziałem Matematyki i Nauk Informatycznych, przystąpiła do projektu edukacyjnego “Matematyka- wstęp do kariery wynalazcy”. W projekcie biorą udział dwie klasy czwarte 4a i 4c. Projekt ten polega na pracy uczniów z wykorzystaniem innowacyjnej platformy wspomagającej ucznia podczas rozwiązywania zadań matematycznych online. Celem systemu jest automatyczne wykrywanie i eliminacje problemów uczniów oraz optymalizację czasu nauki poprzez inteligentną asystę pracy ucznia.

matematyka projekt2020 21zd1

Za pomocą sztucznej inteligencji program wspiera i kontroluje na bieżąco postępy uczniów, dostosowuje tempo, stopień trudności indywidualizując rozwój każdego dziecka.

matematyka projekt2020 21zd2

Dzięki użyciu zaawansowanych autorskich rozwiązań informatycznych system optymalnie wykorzystuje czas ucznia poświęcony na naukę. System stara się wykrywać problemy uczniów i tak kieruje doborem spersonalizowanych zadań, aby uczeń sam był w stanie zrozumieć przyczynę swojego błędu i się poprawić, jak również samodzielnie rozwiązać zadanie, które wcześniej było dla niego za trudne. W szkole nad rozwojem i indywidualizacją uczniów czuwa nauczyciel, a dzięki pracy na platformie dziecko uzyskuje wsparcie także przy wykonywaniu zadań domowych. Dla wszystkich uczniów to wielka szansa, aby odczarować matematykę i pokonać własne trudności, dla uczniów uzdolnionych matematycznie i zainteresowanych w przyszłości studiami na kierunkach technicznych – to okazja nie tylko na podniesienie kompetencji matematycznych i udział w prekursorskim projekcie – Politechnika Warszawska ma bowiem ambitne plany objęcia opieką uczniów szczególnie zdolnych przez kolejne lata, nawet do matury.

Opiekunowie projektu
Elżbieta Gajewska
Małgorzata Lewandowska